tirsdag den 11. marts 2008

En fed fornemmelse

Hvor er det bare fedt at mærke den fornemmelse i kroppen det giver når man lærer noget nyt og spændende. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet, at jeg kunne blive så grebet af igen at sidde med næsen i tunge bøger, men det er jeg. Jeg nyder igen at suge viden til mig og undrer mig hver gang der er noget der falder på plads i skuffen bagerst i hovedet, at jeg da overhovedet har kunnet eksistere uden at have haft denne viden.

Vi har i dag lært om kredsløbet og det er da utroligt som vi mennesker er skruet sammen. Jeg har da været igennem det før, men nu er der kommet flere detaljer på og selvom det kan være svært at forstå alt omkring, hvordan cellerne arbejder inde i kroppen og hvordan det kolloidosmotiske tryk hjælper til med at føre alle affaldsstoffer tilbage i kredsløbet, er det en lækker fornemmelse når tingene finder sin plads. Måske det er sort snak, men i dag har jeg fået en af de her aha oplevelser og det er altså en fed fornemmelse.

Laban har måske også kunnet mærke min begejstring, for han prøvede at gemme sig i min computertaske. Så kunne det jo være at jeg kom til at tage ham med i morgen.

Ingen kommentarer: