lørdag den 19. maj 2012

Haven i maj

Foråret begynder så småt at melde sin ankomst og vejrudsigten for næste uge lover ligefrem solskin og højere varmegrader. Haven min har være forsømt siden sidste år, hvilket har resulteret i massiv bunddække af ukrudt i alle afskygninger og en græsplæne der vokser ind, hvor den ikke hører hjemme.


Jeg kan egentlig godt lide af arbejde i haven, men ikke hele tiden. Der skal også være tid til bare at nyde. Derfor har jeg ikke og vil aldrig få det, en prydhave med adskillige bede fyldt med stauder og hvad det ellers hedder. Jeg har to bede rundt om terrassen. De andre blomster lever deres liv i krukker, hvor jeg kan være med til at styre deres udvikling.
De sidste par dage har jeg brugt på at få gjort haven nogenlunde i stand. Der mangler stadig en del, men meget af det er klaret, og det ser nu meget pænere ud. Der er skiftet planter ud i enkelte krukker og der er fjernet en del ukrudt. Nu glæder jeg mig til sommeren kommer lidt nærmere, så de sidste krukker kan blive fyldt med glade farver, som vi forhåbentlig kan nyde i mange timer på terrassen.

Ingen kommentarer: