søndag den 14. december 2008

Nyt ansigt

Siden min har skiftet ansigt. Den har været forsømt, ikke med min gode vilje, men tiden er bare smuldret imellem mine fingre og jeg har måttet prioritere min tid. Nu håber jeg at kunne komme lidt på banen igen og sætter ikke forventningerne for højt.

Min uddannelse kører på skinner og jeg er nu startet op på min anden praktik. Jeg har været så heldig at komme til at arbejde på et gammelt slot og det er for mig næsten løn i sig selv. Jeg bliver helt blød om hjertet når jeg møder ind om morgenen og kan se lyset skinne ud igennem de gamle vinduer. Gulvene knirker under mine fødder og jeg lukker øjnene og lever mig tilbage til tiden dengang hvor der blev danset i riddersalen i store balkjoler.

Julen nærmer sig med hastige skridt. Jeg har bagt småkager i flere omgange. Enkelte dåser er tapet til, med god grund, for ellers var der ingen tilbage til juleaften. De smager åbenbart for godt, men de er jo også lavet for at blive spist. Marcipankonfekten er også på køl. Jeg er vild med hjemmelavet konfekt og er bange for at jeg skal holde mig selv godt og grundigt i nakken for ikke at få det spist de næste dage.

Jeg glæder mig til juleaften. Glæder mig til at se forventningens glæde i børnenes øjne og glæder mig til at dem pakke de gaver op vi så omhyggeligt har udvalgt.

1 kommentar:

Mie sagde ...

Dejligt at have dig tilbage - Jeg havde næsten opgivet dig - ihvertefald her i cyperspace og nu med "nyt ansigt" :-)