tirsdag den 1. april 2008

Forskning i alle afskygninger

På 3. studiedag var samvittigheden ved at være noget broget, så der var ikke nogen vej udenom. Efter af have fulgt Karl i børnehave blev computeren startet op og en af de to afleveringer til på fredag blev gjort færdig. Nu mangler jeg kun en. Jeg er startet på den, men synes ikke rigtig, det er muligt at komme videre. Vi skal reflektere over, hvorfor der er så mange danskere med forhøjet blodtryk. Helt klart tænker jeg jo med det samme livsstil, for det er jo klart med den livsstil mange af os lever, vil det give sygdomme længere fremme i livet, hvis vi ikke begynder at passe lidt bedre på os selv. Nu skal jeg så bare have alle disse tanker i orden og ned på papir og det kan jo godt være lidt af en proces i sig selv.

I frustration over ikke at komme videre gik jeg igang med at svare på en del arbejdsspørgsmål vi har fået udleveret til anatomi og fysiologi. Det er en ordentlig mundfuld, men jeg er sikker på at når jeg engang er igennem har jeg også en noget bedre forståelse af det tunge stof.

Mathias og jeg er blevet udtaget til at medvirke i en undersøgelse om danskernes kostvaner igennem social forsknings instituttet. Det kommer til at tage lidt tid den næste uges tid, da alt hvad Mathias spiser og hvornår skal registreres i kostdagbøger. Derudover skal han hver dag gå med skridtæller. Mathias er frisk på det. Jeg har sagt til ham, at det ville være nemmere, hvis han bare lod være med at spise den næste uge, men så mente han godtnok, at han ville blive noget sulten til sidst. Det bedste ved det hele er, at vi får lov at beholde skridttælleren bagefter. Så kan det da være, at moderen får lov at låne den lidt indimellem, så jeg
forhåbentlig kan få mig taget sammen til, at komme igang med min lidt sundere livsstil.

1 kommentar:

Mie sagde ...

Kære Heidi
Spændende dag, hvor det lyder til, at du har haft fingrene dybt nede i flere ting. Du får et stort hoved, der summer af ny viden. Spændende projekt med Mathias - det glæder jeg mig til at høre mere om
Knus