lørdag den 9. april 2011

Dejlig lørdag.

Jeg er ikke en af dem, der er god til bare at slappe af når jeg holder fri. Jeg har det bedst med at få noget fra hånden, for så føles dagen godt brugt når den er omme og jeg kan med god samvittighed placere mig i sofaen og nyde det.


Sådan en dag har det været i dag. Allerede fra morgenstunden skinnede solen, hvilket automatisk skaber mere energi. Så imens børnene hver især legede med bedste venner, startede jeg op for begge maskiner - for i dag skulle der bages. En bestilling fra min kære niece på pølsehorn og pizzasnegle var i dag på programmet, men det blev nu også til et par poser med muffins, da det jo slet ikke er til at undvære, er der nogen der synes.


Jeg bliver altid overrasket over, hvor lang tid det egentlig tager at bage disse her noget større portioner, men jeg nyder processen og glædes ved resultatet når det ligger der i poser, klar til at komme i fryseren til det skal bruges.

Sidst på eftermiddagen blev det dog tid til en lille gåtur med hunden i snor og drengene på baghjul. Ikke den store motionstur med det tempo de ligger fra landet i, men det var hyggeligt og ja, det var da en gåtur.


Nu er børnene spist af med pizza fra det foretrukne pizzaria. Manden min er ikke hjemme i aften, så vi andre skal hygge med slik og Bingo Banko, og ja måske jeg får læst et par sider i min nyindkøbte bog hen på de sene nattetimer. Det her er weekend når det er bedst.

Ingen kommentarer: