tirsdag den 22. marts 2011

En god dag af slagsen.


Min kære farmor kunne være blevet 88 år i lørdags. Weekenden min var fyldt med arbejde og gymnastikopvisning, så det var først i dag jeg nåede ned på kirkegården med en lille kurv med blomster. Min farmor elskede stedmoderblomster og jeg husker, at der altid stod flere krukker fyldt udenfor hendes dør dengang hun boede her i byen. Derfor skulle der selvfølgelig også være disse i kurven, selvom jeg godt kan være i tvivl om, det er lidt for tidligt at plante dem ud, men jeg håber at det går.

Måske jeg er lidt mærkelig, men jeg kan egentlig godt lide at færdes på kirkegården. Der falder altid en vis ro over mig, imens jeg bare sidder der og mindes. Mindes de gode dage og glæder mig over, at de begge har det godt, der hvor de er nu. Samtidig savner jeg dem utrolig meget og ville ønske, at jeg kunne have beholdt dem begge her - bare for en stund endnu.

Ingen kommentarer: