lørdag den 20. november 2010

Starten er gået.....

Julen er så småt skudt i gang med de første julesmåkager i dåserne. Der er blevet lagt dej til vanillekranse, fedtebrød, pebernødder, brune kager og daimspecier og jeg er endnu ikke helt sikker på, om der ikke kunne snige sig endnu en variant ind, jeg skal bare lige have fundet opskriften. I dag gik starten så til bageriet. Børnene har givet mig restriktioner, da der er enkelte de ønsker at være med til at lave, men ellers er jeg overladt til mig selv. Det er hyggeligt, men også en langsommelig proces, da der skal udstikkes og trilles til den store guldmedalje. Resultatet bliver derimod som regel en succes og jeg glæder mig hvert år med også at dele lidt ud til højre og venstre.
I morges da vi stod op var græsplænen hvid og selvom det ikke ligefrem får mig til at juble, er der andre i husstanden der synes det er super, så inden længe var Karl iklædt skibukser og hvad der ellers hører sig til, for at komme ud og skovle sne. Der gik da heller ikke længe før vi blev præsenteret for den flotteste snemand, som var blevet lige netop så stor som der var sne til.

1 kommentar:

Mie sagde ...

Imponerende med sne til en snemand.... Glæder mig til kagerne - og især glad for den del af dit indlæg, hvor du skrev, du glædede dig til at dele lidt ud :-)