tirsdag den 26. oktober 2010

Kong Frost.

Tirsdag morgen og jeg har fri. Børnene er i dagens anledning blevet kørt i skole, undtagen Mathias som i denne uge er på teknisk skole i Års og cykler hjemmefra allerede inden jeg er ude af sengen.
Udenfor er der koldt, virkelig koldt og jeg får lyst til at pakke mig ned under dynen og hygge mig med god tvtid, en spændende bog eller mit strikketøj, men det er vist ikke de planer jeg kan føre ud i livet. Køleskabet skriger på at blive fyldt op og jeg skal have tjek på, hvad vi ellers mangler for at kan klare os igennem endnu en uge.

Desuden har jeg lige lovet at klippe min lille nevø inden onkel J kommer til spisning i aften, så det er ikke sikkert at jeg overhovedet når at lande i sofaen.

Smagen af frihed for en enkelt dag giver mig alligevel energi til at gå igang med dagens gøremål, for det er bare noget andet når man har en halv dag helt for sig selv uden det mindste krav fra andre end mig selv.

Ingen kommentarer: