torsdag den 6. maj 2010

Hvide verden.


Den anden dag blev Mathias indlagt til observation. Et noget forhøjet blodprøvetal gav anledning til en overnatning på det lokale sygehus. Imens vi lå der side om side i hver vores hospitalsseng gik minderne tilbage til den tid, hvor han endnu kun var en lille knægt. Dengang han lå ved siden af min seng i en lille kasse og sov noget så trygt kun få timer gammel og jeg som ung og nybagt mor kunne se frem til et helt anderledes liv end jeg havde været vant til. Et liv ikke kun som par, men nu som familie. Det er efterhånden ved at være en del år siden, men alligevel vækkede duften af sygehus minderne til livs igen.

Heldigvis rettede han sig ret hurtigt og vi fik lov at komme hjem igen dagen efter. Jeg ved ikke om jeg var den eneste der var en smule rastløs efter sådan et døgn i venteposition, men enden blev dog at vi startede bilen op og kørte nordpå for at ordne nogle indkøb.

I eftermiddag står den på fødselsdag. Mit lille gudbarn fylder 1 år i dag, og skal fejres med en sæbeboblemaskine og en dejlig bananbamsekage med slik og lys i.

1 kommentar:

Mie sagde ...

Du var ikke den eneste :-) Dejligt at han er på toppen igen - Jeg skylder ham noget for den indsats - og han har nok selv et bud på, hvad det skal være :-)
Knus